Thursday, May 24, 2007

The Fountain

The Fountain - Darren Aronofsky 2006

Aronofsky Pi oli muidugi ajunusside kuningas, kuid vähemalt üks põnevamaid conspiracy theory ja kabala paranoia filme mis maailmas tehtud. Meeldis väga aga ega uuesti vaadata ei viitsiks. Praeguseks olen ma juba sellest east väljas kus keerulised ja kaunid filmid veel pinget pakuvad, ning tänu sellele jättis Allikas mind täesti tüdinult nõutuks. Ma tahan stoorit millel on point, ma tahan põnevust mis viib kuhugi ja romantilist draamat koos tilu-lilu tehislike tugevate tunnetega ei viitsi ma üldse vaadata. Eriti juhul kui naispeaosa mängib tüütu juuditar Rachel Weisz. Kui ma tõesti tahan näha midagi ilusat ja müstilist, lähen pigem vannituppa ja heidan pilgu peeglisse. 1/5
Jadorowky Holy Mountain? Think again!

15 comments:

Unknown said...

Sa hakkad läbinähtavaks muutuma, mu sõber. Ses mõttes, et alati kerin postituse allaotsa ja vaatan, mis hinne on - ja alles siis hakkan postitust lugema, sõltumata hindest. Ja minu jaoks on juba ettearvatav, et mõned heaks filmiks peetud US asjad on halva hindega. Aga kas "The Fountain" oli siis tõesti niivõrd kehv?

Trash said...

Vat, ei olnud nii kehv ja võib paljudele isegi väga hea oma maagilises müstilises mõistatuslikkuses tunduda. Mina aga isiklikult eelistan selgemat lugu. Ma täiesti austan mehe tööd ja keerukaid võtteid filmi kallal, kuid see ei muuda filmi ennast mulle vastuvõetavamaks.
Palju on muidugi ka selles, et US võistleb hoopis teises liigas, kus ka latt asub meeter teistest kõrgemal. Korea kino hindan ma korea keskmise ja HK kino kohalike standardite järgi. Lisaks veel isiklik emotsionaalne hinnang sinna otsa.
Mõte jookseb juba metsa...
PS. Katile ka film ei meeldinud aga see eest 300 meeldis talle rohkem kui mulle.

paranoiadisco said...

Nii palju kui ma tuttavate kommentaare olen kuulnud, siis pole "The Fountain" kellelegi eriti istunud... endal pole millegipärast üldse olnud huvi seda näha.

Trash said...

Mul huvi oli, kuigi olin ka kuulnud jahedaid arvamusi.

aenea said...

Ma natuke kahtlen, kas need US filmid on teistest paar latti kõrgemal.

Ma ei tea "keskmist" Korea ja HK filmide standardit, kuid näiteks need Jaapani draamad mida ma vaatan ei jää Ameerika omadele grammigi alla. Usun, et mõtled siin filmide tehnilist taset ja näitlejate professionaalsust. Ja minu jaoks on need aspektid väga tähtsad, olen tüüpiline Hollywoodi mainstreami austaja, kes üldse ei salli "põlveotsas" tehtud filme.

Unknown said...

See on siiski mõistetav, et Trashi standardid on kõrged kuna ta on filmimaailmas veteran ja ei vaata USA filme enam sellelt levelilt mis mina. 2/10 tundus siiski natuke.. exaggerated.

Trash said...

Ma võin 2 panna kuna pole kriitik, ega hinda filmi teiste jaoks. Kui ikka ei meeldinud, ei hakka ka punnitama, kaks ja korras.
Aasia kino koha pealt võin küll leebem olla, kuid nahutada on saanud junnid ka sealt kandist. Ja on ette sattunud ka viletsaid USA sõltumatuid filme.
Browsisin natuke ja nägin, et 8 -st kõrgemale pole uued Hollywoodi filmid tõusnud jah, 10 on saanud vaid dokumentaalfilmid. Suurem osa uuematest on ikka kõik 5 kandis.

Ulmeguru said...

Küsimus, et kas mul tasub seda vaadata?

Trash said...

Ma tõesti ei tea. Vaadata tasub, kuid pead anda ei julge, et meeldiks. Visuaalne, vaikne ja justkui poolik mediteerimine.

Anonymous said...

Tervikuna lahja film. Arusaadav, et lavastajal olid mingid kinnisideed, mis ta kangesti tahtis ära filmida, sellest ka siis see, et hakati kaks korda tegema ja uute näitlejatega. Visuaalselt oli ju ilus ja oli kindel rütm, mõjuv OST aga stoori jääb nõrgaks ja seda ei korva millegagi. Film pidi olema tugevalt emotsionaalne ja mõjuma eelkõige tunnetele, kuid tegelased jäävad vaataja jaoks võõraks, neil pole ajalugu ega taustu ja setsap on neile raske kaasa tunda. Jackmani mäng on kuidagi liiga tavaline ja see tibi ei ärata ka mingit huvi. Rääkimata sellest, et lugu jääb segaseks – kas see pseudoajalooline osa oli siis raamat või päris ajalugu? Ja kui päris siis, siis oli see nii vassis ja untsus, et kole – mingi kuninganna Isabel võitlemas kurja inkvisiitoriga… Siis veel, et liiga palju olid stuudiovõtteid ja eriefekte, õhku, ruumi ja reaalsusplaani jäi väheks. Nii et emotsioonidele mõeldud film, mis mingeid emotsioone ei ärata.

Trash said...

Kahju Mordaunt, et sul see oma filmiarvustuste blogi tegemine katki jäi, mõnus oleks olnud lugeda.
Kui see pseudoajalugu oli raamat, siis see tsikk oli ikka üks vilets kirjanik küll.

paranoica said...

kusjuures just saundträkk oli see, mis enim närvidele käis - pea kogu esimese poole filmist pidev vilistamine ja klimberdamine jne helimets mis ei lasknud lool tõsiselt mõjuvaks muutuda, samuti jackmani mäng jäi kohutavalt nõrgaks.

selle tibi (e rachel weisz) tööde seast soovitaks vaadata the shape of things - seal täielik tema powerplay; ei ole see tibi mitte pehkind puust..

ülehaibitud ja igav on see the fountain anyways, oleks oodanud veidi sügavamat lähemist kui melodraama sci-fi võtmes.

Trash said...

Ostan soomest DVD.....NOT!!!

Ralf said...

Vaatasin selle ka siis lõpuks suure hilinemisega ära ja nõustun, täielik pask. Ausalt öeldes ma isegi ei mõista, miks osad inimesed üritavad filmis juhtunule erinevaid teooriaid ja seletusi leida, mind jättis nii külmaks, et polnud õieti tahtmistki teada, mis seal siis tegelikult juhtus, ehkki mul on kindel pilt silme ees. 3/10

Trash said...

Ma vaatasin ka, et filmiveebis kõik gurud muudkui laovad hindeid. Imestasin suisa.